12/2/08

Crònica Mitja Marató BCN '08

El dia va començar a les 6:45 a.m., vaig saltar del llit i vaig prendre un cafè amb llet amb cereals Fitness i una barreta energètica de la marca Mule Bar de xocolata. Tot cap a dintre, que energia no crec que em sobri. A les 7:50 a.m., la Laura i jo sortim cap a Barcelona. A les 8:30 a.m. aparquem el parking de l'Estació de França. Escalfo uns 10 o 15minuts per el Parc de la Ciutadella i per la recta de sortida. Tinc bones sensacions, la climatologia és bona i em sento preparat per sortir a cremar l'asfalt. Agafo posicions en el calaix pertinent i a les 9:00 a.m. sona el tret de sortida. A per la Mitja!!! Objectiu: 1h41'30''.

Els primers 5 Km. passen per la Via Laietana, la Rambla, Colom i Av.Paral·lel. Els primers metres els faig a roda del gran maratonià, Arcadi Alibés, que no triga gaire en deixar-me enrere. Em sento amb força i confiança. El parcial és de 24'05'' (a 4'49'' el Km). Tal i com tenia previst.

El 2on parcial de 5 Km. és el més ràpid de tota la Mitja. Aquí necessito la força del meu "amic" Bruce Springsteen i no dubto en posar-me l'Ipod a tot volum. Passo per la Gran Via (es fa molt llarga) i arribo a la Plaça Tetuan, per baixar fins a l'Arc del Triomf, on la gent del carrer fa sentir els seus crits d'ànims. Veig a la Laura i a l'Amparo i em fa molta il·lusió perquè fins a la meta no havíem quedat. Aquest parcial el faig en 23'08 (a 4'37'' el Km). Els 10 Km. els passo en un temps de 47'13 (a 4'43'' el Km).

El tercer parcial és pels carrers de Diagonal Mar, el Teatre Nacional de Catalunya i la Torre Agbar. Les cames comencen a estar cansades, però de cap vaig força bé. En el Km.15 decideixo prendre el gel Isostar que porto a la butxaca. L'efecte del gel no triga en arribar i em sento amb una mica més de força. Tinc molt clar que sense gel no penso fer cap Mitja, és tant important com beur aigua cada 5 km. Van de conya! Aquest parcial el passo en un temps de 23'49'' (a 4'45'' el Km) per un total d' 1h 11'02'' (a 4'44'' el Km).

El ritme que duïa era l'adient per assolir l'objectiu marcat, aquests últims kms el més important és el cap i la motivació de baixar marca personal, perquè les cames ja no estan per moltes alegries. En aquest últim tram de 5 km. punxo una mica, és el més lent, però res important. El faig en 24'50'' (a 4'57'' el Km) i un total de 1h 35'52'' (a 4'47'' el km).

Només queda 1,097 km i ja tinc clar que l'objectiu és meu, que ho tinc a tocar de la mà. Començo a buscar a la Laura entre la gent del públic i a nómes 200 metres de meta la veig càmara en mà (com sempre a punt), i em fa la foto de la crònica. També està l'Amparo, l'Encarna i el Joan. Em donen molta força i els hi faig un somriure. L'Arc del Triomf està a tocar, la cançó del Bruce Springsteen "Born to Run" a tota castanya per celebrar l'arribada a meta en un temps de: 1h 41'10'' (a 4'47'' km)


2 comentarios:

Joan Josep dijo...

Encara que no ens coneixem personalment i pot sonar tópic i superficial, sincerament m´hen alegro molt de que la cursa t´hagi anat tot el be o fins i tot millor del que t´esperaves. A més de batre el teu millor temps, les sensacions, pel que expliques, han sigut del més bones.
Enhorabona y a seguir entrenant.
Pd. Per cert, vas anar amb algú més?

Fins aviat.

Albert Gràcia dijo...

Moltes gràcies Joan! Vaig anar a amb la meva dona i més familia, però la Mitja la vaig fer solet. La meva dona està embaraçada i evidentment no està per Mitges Maratons.

La mevaúnica companyia en cursa és el meu "amic" Bruce Springsteen.

Gràcies per les teves visites.